سوالات متداول در مورد نصب پارکت لمینیت

1402/02/13

پارکت لمینیت یکی از محبوب‌ترین کفپوش‌های مسکونی، تجاری و اداری در سال‌های اخیر بوده است. صنعت تولید کفپوش در کشور ما نیز به حدی پیشرفت داشته که حالا بدون اغراق می‌توانیم بگوییم که پارکت لمینیت زنیت با بالاترین استاندادرهای جهانی تولید و عرضه می‌شود. اما برای استفاده حداکثری از مزایای کفپوش باید پروسه نصب نیز به درستی صورت بگیرد.

نصب غیراصولی و ناشیانه می‌تواند کیفیت محصول خریداری‌شده را نیز زیر سوال ببرد. اگرچه نصب لمینیت کار خیلی سختی هم نیست اما بایدها و نبایدهای خاص خود را دارد و جهت نصب اصولی و با اطمینان، فرد

نصاب باید حتما تجربه و مهارت بسیار بالایی داشته باشد. از این رو قصد داریم در این مطلب به سوالات متداول در مورد نصب پارکت لمینیت پاسخ دهیم.


لمینیت روی پله‌ها قابل نصب است. برای انجام این کار می‌توانید از چسب چوب معمولی استفاده کنید. ضمناً کفپوش راه‌پله به زیرلایه و فوم زیرین نیاز ندارد. فقط در بحث قالب‌بندی و تثبیت تایل‌ها روی پله‌ها نهایت دقت را داشته باشید.

امکان چسباندن تایل‌ها به هم وجود دارد. در واقع گاهی تولیدکننده کفپوش توصیه می‌کند در صورت نصب محصول در حمام و فضاهای مستعد رطوبت، درز بین تایل‌ها را با چسب پر و آب‌بندی کنید. بنابراین قبل از انجام این امر ببینید که آیا آب‌بندی تایل‌ها در فضای موردنظر شما الزامی است یا خیر.

دقت داشته باشید که منظور ما چسباندن تایل‌ها به زمین نیست، بلکه منظور پر کردن درز و شیار بین خود تایل‌ها است.

کفپوش لمینیت را نمی‌توان روی موکت و فرش نصب کرد. این محصول یک سیستم کف شناور است، به این معنی که برای پوشش هر سطحی بدون اینکه روی آن شناور شود طراحی شده است. بنابراین امکان نصب پارکت لمینیت روی هر سطحی اعم از سیمان، سرامیک، وینیل، چوب و بتن وجود دارد.

اما موکت یک استثنا است! وجود موکت باعث انعطاف‌پذیری بیش از حد کفپوش و شکسته‌شدن تایل‌ها می‌شود.



این نکته به شما اطمینان می‌دهد که تمام بریدگی‌ها در قسمت پشتی نیز صورت می‌گیرد. نصب پارکت لمینیت بسیار راحت است. برای انجام این کار به چند ابزار ساده و یک دوست خوب نیاز دارید.

گالری تصاویر

01 3